16 oktober 2008

Mint Condition

Jag duschade förut o dag o då tänkte jag på en grej. MInt. Varför finns det inte duschtvål med mint? Fatta vad skönt det vore på sommaren eller när man tränat att tvätta sig med mint!

Det finns ju schampoo och sånt med mint har jag hört.. Eller vad det nu är, menthol, pepparmint.. mint.. vad är skillnaden? Jag vet dock inte vart man köper det. Undra om man kan köpa en vanlig duschtvål på Coop och sen hälla pepparmintsolja i.. Blir det bra? Min gode vän Maria kanske vet sånt här.. jag ska fråga henne.
Vore det inte jättetrevligt att gå runt o lukta mysigt mintigt!? Inte när man träffar Lisa dock.. hon tål inte.. Hmm... Men dom dagarna får det bli vanlig tvål då.. ja.. detta ska nog kunna gå!

Tidens Melodi: CAKE - Dime

Well you ask me how I made it through
And now my mint condition could belong to you
When I'm on the ground
I roll through town
I'm a president you don't remember
Getting kicked around

I'm a dime
I'm fine
And I shine, I'm freshly minted
I'm silver-plated
I'm underrated
You won't even pick me up cause I'm not enough
For a local phonecall

5 kommentarer:

Tapeworm sa...

Jag fick schampo och balsam med mintdoft av en kollega. Det luktade väldigt gott, men var så starkt att det brann i ögonen bara av doften.

Skrubbaluttan sa...

Oj! Men var det inte jätteskönt liksom i håret? Eller hårbotten snarare?

Anonym sa...

Jag kan göra en duschtvål med mintdoft åt dig om du vill!

Hanna sa...

http://www.eleven.se/tval-shower-sundae-bad-duschkram-choklad-mint-mousse-1301.html

http://www.softskin.se/mint-fennel-soap-p-204.html

http://www.headandshoulders.se/products/products.php?productrange=menthol

dom tre ska vara med mint och grejor, fast bara den understa verkar vara kylande om jag fattade allt rätt...

Skrubbaluttan sa...

hm.. mans kanske skulel prova det även om man inte har mjäll...