19 december 2007

Sussa Koja

Undra om det skulle vara mysigt att bo i koja... Få saker låter ju så mysigt som "koja". Jag tror det vore trevligt. Om den var bra tempererad. Och det inte kunde komma in några läskiga djur.
Som fåglar. Det vill jag inte ha i min koja.

Kanske en shar-pei skulle få bo där om den inte hårade på mig. Blev inspirerad av Terjes blogg i dag. En sån hund vill jag klappa. Den skulle passa i en koja oxå. Fast den kan inte klättra i träd säkert.. så man får ha en bra trappa till den.. Fast.. då kan ju björnar och sånt klättra upp...... Nu måste jag tänka om.. Ok. Hunden och jag får åka rep-hiss upp och ner i kojan. Den måste gå snabbt så att vi kan fly upp om vi vart ute och rastat och blitt jagade av en björn.

Sen på morronen när man ska gå upp så kan hunden skälla bort fåglarna som försöker äta mitt nybakta bröd. Brödet har Karro bakat. Hon bor i kojan med mig och hunden.
Åh! En koja! Vad mysigt!

6 kommentarer:

"Dansa min docka medan du är unger, när du blir gammal så blir du så tunger" sa...

JA jag vill gärna bo i kojja me dig =)

Anonym sa...

Du får åka hit:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9808/05/hotell.html


http://www.vastmanland.se/hotell_hackspett_a87_s44.html

Anonym sa...

Jag tycker förvisso att detta verkar bättre:

http://www.vastmanland.se/hotell_utter_inn_a96_s44.html

Shuto sa...

Det låter som en fantastik Koja! :D
Jag kommer på besök med lite god sprit.

carmen sa...

skaffa dig en leopard, de kan klättra i träd och försvara dig på samma gång, och så är de himla fina!

Anonym sa...

Ha en härlig resa! Skicka massor av kort! kram