16 januari 2008

Home Sweet Home


Ja... Sverige. Här bor jag. Jag känner mig oinspirerad.
Jag vill tillbaka till landet utan trottoarer och asfalterade vägar.
Tillbaka till stranden. Till solen. Till lata dagar på en solstol.

Smörja in sig med SPF 15 och kokosolja. Få sand överallt. Ha inbakade flätor dygnet runt. Pruta. Äta Veg nudlar och Korma. Åka taxi med hundar. Gå på marknad. Äta trerätters middag med öl OCH generöst med dricks för mindre än 100 spänn.
Jag vill bada i havet. Ha som största beslutssvårighet att välja resturang. Träffa folk att prata engelska med. Beställa roomservice; En kanna kaffe och chilli/cheese-toast, allt för totalt 20-25 spänn inkl dricks till personalen.

Dodga kossor på gatan. Köpa kräm i pyttesmå burkar för 1 kr. Säga "Maka Naka" till försäljare på stranden. Dricka Blueberry Breezers. Dricka en massa Kingfisher. Gå på skumma klubbar bara för att inse att man hellre går till baren man alltid hänger på för där är trevligare och lugnare.
Vakna skittrött o bakis men ändå promenera 40 minuter bort till "rätt" ställe på stranden. Gå o lägga mig full och nyskrattad. Ligga i bikini o kolla på solnedgången.

Jag vill tillbaka till Goa.

3 kommentarer:

Shuto sa...

En dag ska jag också åka dit. Ni har gjort så galet bra reklam för Goa att ni borde få nåt slags spons av Goa "Kommun" eller vad det heter i Indien.

Hoppas vi ses snart igen.

Kram pårej!

Joules sa...

Oj det var fina målande ord. Kändes som om jag var där för en stund :)

Anonym sa...

Jag förstår dig.........

KRAM