22 augusti 2007

That's What Friends Are For

10 Augusti 2005.
Under en låååång period under en chef som inte visste att jag fanns. Hon gav bort mina arbetsuppgifter till andra och jag satt i flera månader utan nåt att göra. Internet började ta slut.

Detta var ju strax efter Harry Potter 6:an hade komit ut och jag hade vait en del på ett Harry Potterforum och pratat och teoriserat om vad som skulle hända si sista boken etc. Men det började oxå ta slut. Alla teorier var upplagda, fanns inteså mycket mer att säga. De som rörde sig på HP-forumet var nästan alla undet 18 så man hade inte så mycekt annat att prata om. Tristessen spred sig på nytt. Alla kompisarna jobbade ju så man kunde inte spendera dagarna så man kunde ju inte tracka dem via msn eller så heller.

Kom på nåt Lisa & Helena hade berättat. Något som hette Buffyforum, där folk som gillade Buffy brukade skriva en massa. I min djupa jobbtristess verkade detta som nåt roligt. Jag reggade mig.
Jag älskar Buffy the Vampire Slayer och spin-offen Angel. Via BF fick jag oxå upp ögonen för Joss Whedons tredje serie-skapelse, Firefly. Underbara serier alla tre och jag har hela samlingen på DVD. Buffy-boxarna fick jag råd med genom att ta banklån.

Jag tänkte att nog ska det finnas en del att säga om allt detta trots att serierna var avslutade vid det laget. Borde kunna fördriva tiden några dagar i alla fall.

Märkte ganska snart att det inte var Buffy-snack som var huvudsaken på BF. Visst skrevs det i avsnittstrådarna, men det fanns Glad-trådar, Depp-trådar, trådar för andra TV-serier, Humor-trådar, Fest-trådar, Bakis-trådar. Allt man kan tänka sig.
Man kunde skriva av sig om vad som helst här. Upptäckte snabbt forumets underhållningsvärde. Skrattade högt dagligen åt olika saker folket hävde ur sig.

På helgerna, (eller i bland i veckorna om det vart nåt hallaballo) kom jag hem sent och satt uppe och fyllepostade tillsammans med Anosheh och Rombat. Good Times. Jag o Anosheh hade oxå börjat snacka en del på Msn vi det här laget.

I november 2005 snackades det om att ha en forumträff här i Stockholm.
Jag tänkte så klart att det vore kul att träffa folket på riktigt. Eftersom jag hade mina riktiga (öh... tidigare?) kompisar Lisa & Helena redan på forumet så tänkte jag att vi 3 kunde hosta tillställningen och ha det hemma hos mig. Och allvarligt, hur mycket skulle 10-15 internetnördar kunna ställa till med egentligen?

Så. 12 november bestämdes och det laddades upp med öl o sprit o whiskey o chips mm. Detta blev alltså första gången jag fick träffa bla noike, Carre, Björn och Matt. Människor som visade sig vara mer än internetnördar. Människor som visade sig vara människor precis som jag och mina andra vänner. Människor som jag nu se som en viktig del av min vänskapskrets.

Vi festade till 4 på morronen eller så. Träff-hypen var ett faktum. Jag & Anosheh började smida planer om en Riksträff i Göteborg. Sebbe, som jag oxå hade snackat en del med på msn med under hösten, följde mitt goda exempel och bjöd in oss alla hem till honom. Som Expressens Hallå-bilaga citerade senare på våren:
"Jag bjöd hem 25 personer jag aldrig träffat, men det gick otroligt bra!"


Vi från stockholm lastade in oss i en stor bil och åkte ner.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Denna träff höll på en hel helg och vi var folk från Stockholm, Småland, Göteborgstrakten mm. Fick träffa ännu fler underbara människor.
En höjdpunkt var att jag vid detta laget lyckats övertala Karro att det inte bara var galna nördar på BF utan att det var skitroliga människor och att träffar e skitroligt. Fick henne reggad i januari 2006, lagom till storträffen.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Efter denna träff var vi alla helt galna i varandra och forumet exploderade. Det var efter detta som många av oss utvecklade ordentliga vänskaper. Häll kontakten nästan dagligen, inte bara på forumet utan även i telefon och på msn etc.

Vi fortsatte med ytterligare en Riksträff i april 2006 där min lägenhet återigen figurerade som lokal. Ytterligare några undebara människor lades till på listan.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

"BF-Träff"-konceptet började mer o mer likna helt vanliga tillfällen då vanliga vänner träffades. Vet inte hur jag ska beskriva det annars. Men faktumet att vi träffats på internet (huh?!?!) hade redan då blivit sekundärt. Vi var naturliga delar i varandras vardag. Numera bjuder vi varann på varandras födelsedagsfester och andra fester och vi går ut o ölar tillsammans med våra "vanliga" kompisgäng mm mm.
Som då avslutas i en gigantisk övernattning =)
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Förra sommaren i augusti hade vi en Riksträff till. På en camping ute på Värmdö.
På Bolvik bor man i tält, man dricker öl, man grillar, man badar, man solar, man skrattar, man umgås intensivt och man har så jävla roligt som man överhuvudtaget kan ha. Ett litet paradis på jorden. Om man har rätt änglar med sig förstås =) Och det hade vi så klart!
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Under helgen som gick nu reprisade vi förra årets succe. Alla förväntnigar uppfylldes. Skrattade och sjöng mig hes under helgen. Badade både på dagar och på nätter. Drack Sangria och eldade plast- Fantastiskt helt enkelt.
Bolvik 2007


Nu är det ca 5-6 veckor kvar, sen ska vi ha träff igen.

Jag har alltid haft ett stort kompisgäng, så jag behövde inte direkt ett nytt gäng att hålla kontakten med. Men vad gör man när människor är sånna fina människor att man bara måste?

<3 <3 <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

10 kommentarer:

Matt sa...

Jag blir helt tårögd.

Anonym sa...

Herregud vad fint Annica!!!

Fredrik Adolvsson sa...

Va, nej oh nej, det är ingenting, jag har bara damm i ögonen och giftiga avgaser i näsan. Det är allt. Ingenting annat. Lillfingerlöfte... *snörvel*

Rombat sa...

Vad säger man? Världsklass? <3

Seabaz sa...

Tjoho! :D Va fint!

Enok sa...

Riktiga vänner är bäst. För det är vad vi är.

Ladylefay sa...

du, det var en sjuk tid, när internet tog slut hela tiden. sen kom BF och räddade oss, (eller vi dom)
Kyss

katafon sa...

*kramar*

Anonym sa...

Åhh så himla fint... Tårögd blir jag med.

"Dansa min docka medan du är unger, när du blir gammal så blir du så tunger" sa...

Finaste inlägget någonsin.
Jag har faktiskt glömt bort tiden innan BF? Konstigt.. Vad gjorde vi då? Det kan inte ha varit mycket till liv.

Vill också påpeka att just i denna sekund så ligger det 7 BF-are och snozar sött i ditt sovrum =) Ja du är ju en av dem.