14 augusti 2007

My Name is Monday

Tillbaka på jobbet igen. men börjar lugnt. 3 dagar förra veckan. 3 dagar denna. det är lagom tycker jag! =D
Helgen som gick spenderades ute i spenaten. Jonas & Magda gifte sig i fredags ute vid Skottvångs Gruva. Jättefint allting. Fin ceremoni, jättegod middag och kalasfest efteråt. Fick dansa med en snygg kusin till och med och det är ju alltid trevligt. Hihi. Mao ett riktigt fantastiskt bröllop på alla sätt och vis!

Dagen efter åkte vi till Jonas föräldrars gård nånstans där i närheten. Ute på landet. Blev matade och omhändertagna hela helgen. Fick bada (HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!) i en mysig sjö, titta på en söt kanin, hjälpa till att släppa ut hönsen (oooh.. this citygirl is going country!), sjunga allsång.. enda nackdelen med helgen var att landet tydligen bebos till 95% av tjocka feta övermatatde harkrankar. Hu... Måste finnas mycket barn där ute som de ätit upp. Fy faaan! Jag förstår inte. VEM hittade på det där vidriga djuret?

En annan grej är nattfjärilar och sånt. Om de nu gillar ljus så mycket att de vill vara inomhus med oss och cirkulera kring våra lampor, VARFÖR är de inte ute på dagarna i stället? När det är riktigt ljust överallt? Dumma djur. Till och med jag är smartare än dom. Och jag äter inte barn! Ok, kanske en och en annan bit lamm eller kyckling, men inte människobarn. Grr...

Nåt annat jag avskyr just nu är Gråbo. Jag är ju allergisk jämt och ständigt och tar tabletter och nässpray året runt. Andra får en smäll på våren när pollensäsongen sätter i gång, men i år klarade jag mig ganska bra från den. Men de senaste veckan har mina ögon runnit och geggat hela tiden. Vaknar på morronen och kan inte öppna ögonen.Mysigt... Ser ut som om jag är nyvaken eller nygråten hela tiden. VEM uppfann Gråbo???

Om det ändå vore så att harkrankarna åt Gråbon så skulle jag kunna uppskatta dem åtminstone.

















Så.. jag är skittrött. I går kväll drönade jag hemma och såg några fler avsnitt av serien My Name is Earl. Underbar underbar serie. Handlar om en skön white-trash kille (spelas av Jason Lee) som lever som ett svin, stjäl och super etc. Så vinner han på lotto och blir direkt påkörd av en bil. Karma =) Så bestämmer han sig för att bli en bättre människa. Han gör en lista över allt dåligt han gjort och en efter en ska han gottgöra sina synder. Sjukt roligt.

Här är ett litet klipp med Earl och hans bror Randy, som hänger med honom överallt och hjälper till.


Har sett 32 av total 47 avsnitt nu och räknar med att hinna klart innan säsong 3 börjar i september. Najs Box.

Tidens Melodi: Bitch Alert - Monday


I could kill myself to this garage
I could fill myself with the scars
I could kill myself because it's monday
But I won't cuz your friends are smiling

No - bloody fucking monday!

4 kommentarer:

Seabaz sa...

Gråbo ligger i Göteborg juh!

Frida sa...

Jag instämmer!!!!!!!! Hatar Harkrankar, nattfjärilar och är allergisk mot gråbo. Jättekul inlägg söt.
Kram

Shuto sa...

Vilken kanonhelg, men jag blir nyfiken.

Hur mycket pengar har du lagt ner på att köpa dvd-er och dylikt genom åren?

Måste nästan matcha min spritnota :)

"Dansa min docka medan du är unger, när du blir gammal så blir du så tunger" sa...

Måndag schmåndag, i dag åker vi till BOLVIK!!!