6 augusti 2007

Because I'm worth it!

Nu har jag haft semester i två hela veckor i streck. Är egentligen ledig hela denna veckan oxå, men eftersom jag behöver ta nästa torsdag-fredag oxå så ska jag jobba lite denna veckan. Bestämde dock i går att jag skulle ta en sista dag, i dag. Tänkte spendera hela dagen i solen nere i parken. Förneka verklighten en dag till.

Försov mig lite men kom till parken strax före ett. Riktig sommar är det nu. Underbart väder. Gråter inombords för att jag fortfarande inte fått bada, men vafan. Sol i alla fall..
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Låg i parken till ungefär halv fyra och solade och lyssnade på Harry Potter sjuan (älskar Jim Dale). Sen gick jag o handlade mat o hämtade ut paket.

Jag jobbade ju äver en jävla massa i juni och min dyra semester (Roskilde) hade jag ju på juni-lönen, så jag har denna månad haft råd att shoppa som en galning. Inte nog med alla kläder jag köpt, har oxå köpt 3 par skor. Två klackisar, de vita jag postade här innan och dessa röda:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

I torsdags var jag o Karro i Ringen Centrum och kollade lite. Då hittade hon ett par skor som hon tyckte var fula men som hon trodde att jag skulle gilla. Och det gjorde jag. 90-talet är tillbaka! Äntligen! Äntligen finns det skor som jag gillar! Köpte dem, de hade kostat 680 kr men var nedsatta till 300 kr =)
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Hoppas bara jag vågar använda dem. Klackar har aldrig vart min grej... Men det är det nu. Så det så.

Den knasigaste shopping-spreen utspelade sig på internet förra veckan. Skulle bara köpa lite granna, men det blev allt detta:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Grey's Anatomy - de två första säsongerna, Coupling - hela serien, Wonderfalls - hela serien, Scrubs, säsing 1-3, Första säsongen av Queer as Folk (ej kommit än) och tre filmer: True Romance, Jeepers Creepers och Bring it On.

OMG.............. Mycket var på rea så jag fick mycket för pengarena, allt blev drygt två tuss. Men det var småsvårt att stävja kapitalist-ångesten efteråt. Gick igenom lite post och hittade ett brev från Rädda Barnen. Satte in 100 kr på deras 90-konto.... Inte direkt i närheten av gottgörning för mitt beteende.. men ändå...

Intalar mig att jag är värd en rik månad. Har inte direkt många sådana. Jag har oxå jobbat hårt för pengarna. Så... jag säger med ganska stor övertygelse att jag fick handla! =D

Nu har jag inte direkt jättemycket pengar kvar och det är 3 veckor till den 25:e, men jag borde klara mig tror jag. Hoppas jag =)

Tidens Melodi: Bad Religion - Honest Goodbye
(Did you laugh?) You know I did
(Did you cry?) I couldn't get it right
(Did you live?) Always on the edge
(Did you lie?) Causing such a fright
(Did you love?) Oh to be forgiven
(Did you try?) But it wouldn't be right
God it feels like an honest goodbye

5 kommentarer:

Shuto sa...

Du får säga till dig själv som jag gör när jag köpt ett dyrt tv-spel.

" Men jag kommer ju ändå vara hemma och spela så mycket att jag inte kommer att göra av med pengar som jag hade gjort om jag varit ute "

Du kommer ju sitta hemma och se på dina DVD-serier och spara högvis med pengar ;)

Fina skor också!

Frida sa...

Hej!

Vad mycket roligt du har shoppat! Jätteskoj men man behöver det ibland.

Saknar dig sötis.
:D

Enok sa...

Ohhh ta med Bring it on nästa vecka!
:)

Skrubbaluttan sa...

Film i skärgården?

carmen sa...

bara du inte har de där svarta skorna för ofta går jag med på det! min sko-nazist sida skriker achtung för fulla muggar!
(ps. de röda var söta!)