20 februari 2007

/Me is a Träsktroll

Vad lätt det är att fastna i saker.
Vissa är lättare att ta sig ur än andra. Man kanske har hakat upp sig på nån man inte borde hakat upp sig på, men man inser det inte från det är för sent och man sitter där i träsket och försöker hitta nåt att dra sig upp med. Om det inte är för illa kan det räcka med ett par veckors paus och en rörmokare från London och sen är man topp igen =)

Vissa är svåra att ta sig ur. Nikotinbegär till exempel. När man har rökt i ... 18 år bortsett från 2-3 uppehåll på 1-2 år så är både kroppen och psyket rätt så vana vid att få sin dos. Men i dag är det faktiskt 4 veckor sen jag tog en cigarett på morronen och sen dess har jag bara rökt när jag festat och inte särskilt mycket. Rätt så stolt är jag!

Vissa vill man inte ta sig ur. TV-serieträsket är ett underbart träsk. Det finns för lite tid bara. Jag & Karro följer just nu CSI, Medium, Dexter & Grey's Anatomy och vi har flera stycken serier på kö. Några serier ligger latent och väntar på att bli upptagna igen, Lost, Desperate Housewives, CSI:NY... Jag & Rickard följer Scrubs.

Eftersom jag numera bor själv så behöver jag ju serier att se själv. Första serien när Karro flyttade blev Wonderfalls, underbar serie som jag kollade slut på en vecka. Alldeles för kort. Blev så klart allvarligt förälskad i Tyron Leitso:

Sen blev det Greys Anatomy. Kanske världens bästa serie. Såg nästan 40 avsnitt på två veckor och sen såg jag om allting med Karro några veckor senare. Förutom underbara karaktärer och en ruggigt bra story så har serien Patrick Dempsey som Dr.McDreamy:

Nu är det Gilmore Girls som gäller. Har sett 4 avsnitt in i säsong 3 och jag är helt hooked så klart. Djupt nere i Gilmore träsket. Komplett med en crush på en av killarna, Jess, som spelas av Milo Ventimiglia:
Jag tror han har tagit över Grey's Anatomys Dr. McDreamy. Eller..... kanske är det bara så att han är mer aktuell just nu. Det är lite så jag fungerar tror jag.
Så... kan man ersätta kärlek med TV-serier? Jag säger Ay!

Dagens låt: Mindy Smith - One Moment More
Give me just one part of you to cling to
And keep me everywhere you are
It's just enough to to steal my heart and run
Then fade out with the falling sun

8 kommentarer:

Matt sa...

De är rätt lika varandra de där tre killarna. Du får börja se Heroes Milo är med där.

"Dansa min docka medan du är unger, när du blir gammal så blir du så tunger" sa...

Vi är beroendemänniskor, så är det bara. Vad är det Gösta Ekman säger i "Mannen som slutade röka"
-Summan av alla laster är konstant.
Slutar du med nikotin, måste du väga upp med sex, slutar du med sex, får du börja träna, slutar du träna.. Ja du förstår var jag vill komma

Skrubbaluttan sa...

=D menar du att jag snart kommer byta få massor med sex eftersom jag slutat röka? Hoppsan! Eller.. jag sklutade röka och började spela badmintion (träna).. betyder det att kag MOSSADE allt sex? WTF!!!!

"Dansa min docka medan du är unger, när du blir gammal så blir du så tunger" sa...

Eller så lägger du mindre tid på serier och får mer tid över till sex =P

Skrubbaluttan sa...

Ah! Just! ja.. jag hatar när man inte har tid till sex. ;)

Frida sa...

Stumpan.. vad duktig du är med rökningen!!! Håller tummarna för dig. puss.
Ps. Jag är också fast i DHW och Gilmore.....

Anonym sa...

Serier is the shit!

carmen sa...

när ska man kunna röka, ha sex och kolla på serier samtidigt och utan att det ska vara skadligt för en? WHEN?! det kanske finns ett alternativt universum där man kan det. det vore typ, perfa. jaja, två av tre funkar för mig med. jag har inte rökt på en vecka och fyra dagar, heja mig.