12 februari 2007

88:an

Photobucket - Video and Image Hosting
Det är måndag. Det är tröttsamt. Pendlar mellan komatrött och extremfnissig. Mest av allt vill jag hem o ligga ner. Men om en stund är det iaf dags att bränna hem, träffa Rickard, kolla Scrubs & Gilmore Girls, vänta på att Karro kommer så vi kan fortsätta X-Men-trioligi-tittandet.

Det har vart en rätt så bra vecka tycker jag. kanske. Har haft roliga rep där vi skrivit två nya ruggigt bra låtar. Hade klubb i torsdags och den slutade med efterfest med några rockers. Livin la vida loca....

Ute i fredags med blandat folk. Tog det lugnt resten av helgen... jobbade lite i söndags, spelade badminton, repade mera.. kollade Gilmore Girls.. Jaha.. jävligt spännande det här....

Så.. Måndag alltså. Hade fokus i förmiddags och fick en massa gjort men nu har jag gått hem mentalt och bara gör samma sak flera ggr och orkar inte tänka.

Hade roligt på lunchen.. det var kul. Andra hade ännu roligare, åt att jag spelade hockey & basket när jag var liten. 154 cm räcker tydligen inte till =D
Jag som hade sånna storslagna drömmar på att börja igen. De är krossade nu. Och på eftermiddagen fortsatte mobbingen med denna artikeln i expressen.

Jisses..... Jag har iofs fått känna av att jag är kort. Man får inte respekt på samma sätt. man e "Lilla Gumman" så mycket att man vänjer sig vid det och på nåt sätt tar på sig den rollen i alla konstellationer man ingår i. Det är skumt det där.. Hur man bilr som man.. förväntas. Och.. Jag gillar att vara lilla gumman till en viss gräns.. jag har inga komplex för att jag är kort eller så. Alls. men jag tycker inte att jag färtjänar lägre lön eller mindre respekt på jobbet för att jag inte är 185 cm lång, man och går i kostym som vissa jag känner (no offence). ok.. Nu ska jag sluta innan jag blir arg...

Dagens låt: Snow Patrol - You Could Be happy

You could be happy and I won't know
But you weren't happy the day I watched you go
And all the things that I wish I had not said
Are played in loops til it's madness in my head

Is it too late to remind you how we were
And on our last days of silent screaming blur
Most of what I remember makes me sure
I should've stopped you from walking out the door



8 kommentarer:

"Dansa min docka medan du är unger, när du blir gammal så blir du så tunger" sa...

Äh, vi är väl undantagen som bekräftar regeln =)
Och trots att du kanske inte kommer kunna satsa på en karriär innom basket så kan vi ändå ha kul och bli bra på badminton, 3 ggr i veckan WTF!

Skrubbaluttan sa...

Yep. Vi kommer rula banorna. Och, va mpnga gulliga killar det är som spelar badminton. =)

"Dansa min docka medan du är unger, när du blir gammal så blir du så tunger" sa...

Ja i dag är det tisdag, då spelar den söta killen juh! Vilken tid var han där förra veckan? Kommer vi missa honom i dag?

Skrubbaluttan sa...

Ohoh!! Jaa! Den det var 19-20 han spela förra veckan =) hoppas!

Anonym sa...

Du är min korta Annica, MIN!

carmen sa...

jag tycker du är alldeles lagom lång!

Frida sa...

Det är inget fel på att vara kort!! Hmm... puss gullet.

Frida sa...

Det är inget fel på att vara kort!! När man är så lite som vi är, är man mycket sötare än alla jättar. puss till dig gullet.