6 juli 2009

Does it rain down in Africa?

Nöff nöff nöff nöff.

Det där var ett uttryck för mitt suktande efter grillad gris. Eller Stekt gris i form av bacon. Jag skulle kunna tänka mig vilken gris som helst just nu faktiskt.

Jag har varit i Tunisien i en vecka med min västkustska älskare. Det var minsann riktigt trevligt! Märker docj att jag är sjuikt bortskämd med priserna. Jag är "van vid priserna i Goa eftersom det är där jag varit de senaste två gångerna jag lkämnat landet.

I Goa kostar en öl på krogen kanske... uhm... 10 spänn? Max! När man kommer till Tunisien då och en öl på krogen kostar 15-20 spänn blir man lite = "WTF???"

Men det är orättvist det vet jag. Tunisien är fortfarande billigare än Sverige, billigare än Grekland. Billigare helt enkelt.

Denna resa var i stället för Roskilde. Jag saknade att få sitta med ljummen dansk mellanöl och svina på en hed. Mycket. Men att få ligga på en strand med en kall öl och vara kär var inte direkt fel det heller. Jag gör gärna om det. Igen och igen och igen :D


Tidens Melodi:
Peter Gabriel (The Magnetic Fields) - The Book of Love
The book of love has music in it
In fact that's where music comes from
Some of it is just transcendental
Some of it is just really dumb
But I
I love it when you sing to me
And you
You can sing me anything

Inga kommentarer: