26 februari 2008

Adjöss o tack för fisken


Idag blev jag avtackad på jobbet. Blommor o tal o presentkort på ticnet. Många kramar. Det var trevligt.

Känns konstigt dock. 10 år. I spent all my twenties there. Växt upp liksom. Aldrig bytt jobb på riktigt. På måndag börjar det nya jobbet. Ska blir skitkul och jag ser verkligen fram emot det! Men det är ju oxå lite läskigt. Nya kollegor, ny företagskultur, ny jargong, ny chef, nya arbetsuppgifter, ny miljö.. Och jag vet egentligen ingenting om det än.

Tänk om de inte gillar mig? Tänk om jag har fel kläder? Hittills har jag kunnat vara mer eller mindre helt och hållet mig själv på jobbet. Hela och rena kläder men i min stil, lite rock, avslappnat, sneakers och kort-kort och benvärmare och nån tröja... Men det är det slut på nu. Jag har redan köpt typ 8 par skor med olika klackar och nu ska det köpas svarta byxor, kavajer, skjortor och klassiska kontorskjolar... Hoppas jag duger! Ska bli lite roligt faktiskt =)

Tack o lov så har jag Karro & Lisa som kan lite om "office-chic" som får följa med och hjälpa mig och peka ut vad jag ska ha på mig. Det är kärlek!

Så... Vi får väl se om det kan bli en working girl av den här lilla tösen! Nedräkningen har börjat!

Tidens Melodi - Queen - I Want to Break Free

I want to break free
I want to break free
I want to break free from your lies
You're so self-satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows
God knows I want to break free

8 kommentarer:

Nicklas sa...

Stilettklackar och dominatrix-kostym? *Katisch* säger stekspaden.

Tapeworm sa...

Hatten av för dig! Själv kommer jag aldrig att våga eller kunna byta jobb. Mitt jobb klarar sig inte utan mig, och det finns inget annat företag i världen som skulle stå ut med en så neurotisk, dysfunktionell och - enligt kollegor - "smått autistisk" slusk som mig. Det finns en hatkärlek mellan oss.

Unknown sa...

Det kommer gå så tokigt bra, babums. Het som fan kommer du vara i de kläderna också. ;)

Seabaz sa...

Helt jätte kul!

Du kommer få det bra där! :)

LYCKA TILL!

Anonym sa...

Heja! Det kommer gå grymt bra!

Frida sa...

Det kommer att gå så bra. Hur var avtackningen?? Jag vill så klart höra allt. Känns det sorgligt? Jag kände, när jag slutade från samma ställe, som jag typ flyttade hemifrån igen. Konstig känsla! Men jag saknar stället ibland! Man har ju spenderat så mycket tid där. Hur som helst så kommer det gå hur bra som helst och jag tror ärligt talat att du lämnade det i rätt stund!

LYCKA TILL på måndag. Ska tänka på dig!

Massor av kramar!

Frida sa...

Hej! Hur gick det - första dagen på det nya jobbet??

Kram

Shuto sa...

Nu får du skriva ett inlägg och berätta om ditt fina nya arbetsliv :)