14 juni 2007

Bilköer?

Ja. Nu är det vägarbeten på centralbron o på söderled ändå till september o det finns inte en chans att ta sig hem med bil på under två timmar. Jag älskar att köra bil o jag stressas sällan av köer, men så roligt är det inte att jag vill sitta o svettas hela kvällarna. Ergo: cykla!

Jag fick min fina cykel för fem år sen. Använde den flitigt första året, sen köpte jag min första bil, Lille Skrutt. Sen dess har den stått på bakgården åren runt. Men igår pumpade jag däcken o torkade av den o cyklade en vända.
Det är underbart att cykla! Hade glömt hur mycket jag älskar det! Kändes nästan poetiskt underbart med vinden i håret o fötterna på pedalerna!

Så i morse, trots att det såg kallt o ruggigt ut, så satte jag handväskan o cykelpumpen i cykelkorgen o cyklade till jobbet. Det tog kanske en knapp halvtimme. O samma hem nu. Men jag vet att det kommer ta max 20 minuter sen när jag tränat upp mig lite. Nu är jag så sjukt otränad att jag blir helt slut bara av att tantcykla i sakta mak. Kommer nog ha rejält ont i benen o rumpan i morron...

Men. Vilken fantastisk gratisträning! Jag måste ju ändå både till o från jobbet o detta sätt är både snabbare o mer miljövänligt OCH jag får träning o sol! Snart ska jag iväg till Kafé 44 o se Säkert! , i morron är det sommarfest på jobbet o på lördag har vi spelning med Hillaz första gången sedan januari. Good times. Just nu i alla fall...

5 kommentarer:

Fredrik Adolvsson sa...

Åh, cykla är det bästaste!

Rombat sa...

Moped FTW!

Shuto sa...

Ja cykla är roligt. Min är tyvärr trasig. ( Biltema-cyklar med dito kvalitet )

Tyvärr verkar det som om det tar tid innan vi ses igen. Den här helgen kan jag inte och nästa måste vi fara till stugan och klippa gräset.

Njut av solen och vinden idag.

Enok sa...

Epa-traktor!

Ladylefay sa...

CYKEL BABY!