26 juni 2007

Barapam barapam barapampam parapara...

Snart är det JULI? vad faan hände? Känns som nyss vi kom hem från Goa. Ok, kanske inte nyss.. men inte snart ett halvår sen?!?!
Och på tal om det, vart tog de senaste 1½ åren vägen? Det har hänt så jävla mycket sen dess. Mestadels känslomässigt. Saker som förvandlat mig till en cynisk bitter idiot som inte kan ha en vettig konversation med en lycklig människa och ännu mindre glädjas åt andras framgång. Brukade hata såna människor. Gör det iofs fortfarande. Hur blev jag sån? Men.. nej i dag känner jag inte av bitterheten än, så låt oss inte gå in på det. Det är ett gnällinlägg för en annan dag.

Så. Nedräkningen har börjat för länge sen). På lördag åker vi till Roskilde!!! bara 5 dagar kvar sen sitter man där med en ljummen mellanöl i handen och äter kryddebolder och ostepops! Shit vad jag längtar!
Så här såg det ut sist vi var där, 2005:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Hoppas hoppas peppar peppar att det åtminstone blir några dagar med fint väder. Jag älskar festival oavsett väder, men det är helt klart bättre med sol och en lätt bris än regn och storm.

Mer då... Jo förra helgen var en fantastisk helg. Torsdagen den 14/6 var vi ett gäng och såg Säkert! på Kafé 44. Ovanligt att gå på konsert utan att ha druckit en endaste liten öl innan. Bara betala 60 spänn, käka en chokladboll och sen stå o svettas i en timme. Säkert! var sjukt bra live. Ingen jätteförvåning men ändå. Var helt lyckorusig när jag gick därifrån!

På fredagen var det sommarfest med jobbet. "Long Island beach Party" ergo poolparty på Kampementsbadet. Drack en massa Strawberry Daquiries, en massa öl, käkade grillat, spelade fotboll, kastade frisbee, dansade, snackade med en massa trevligt folk... Hade jävligt roligt mao. hemvägen är dock nåpgot av ett blurr. Vet att klockan var kvart över 2 när jag gick mot Hötorgets tunnelbana. Minns att jag gick av vid Gullnmarsplan och hade åkt för långt. Satt på perrongen i finklänning och mådde illa.... Vilken syn. kom hem till slut i alla fall. Nöjd med kvällen trots äventyret på hemvägen.

På lördagen gjorde vi comeback på Rosen. Sist vi spelade där, i januari, var det katastrof och sen dess har det vart mycket tveksamt om vi ens skulle bli insläppta där nånsin igen... Men vi gjorde en riktigt bra spelning och även den kvällen blev sjukt rolig. Gå in på http://www.juniperhill.se, klicka på NYTT och gå vidare till Hillazbloggen för att läsa mer om både den spelningen och bröllopsgiget vi hade nu i fredags.

Även helgen som nyss passerat var lyckad och trevlig. Bröllop i fredags som sagt. Jag bestämde mig för att köra bil eftersom det var ute i skogen på landet och kollektivtrafiken inte direkt går snabbt, men jag hade skoj ändå med en flaska alkoholfritt vin... =)

I lördags firade vi 3 st 28-åringar, Roger, Wiktor & Jonas. Hade missat att gå på bolaget inför det så jag körde på folköl/cider hela kvällen.
Folköl e fantastiskt! Man blir inte plakat men tillräckligt skön o rolig och dagen efter är bakfyllan minimal. Jag gillar konceptet. Billigt är det oxå om man inte fyllehandlar 3,5:or på sjuelva på väg till efterfesten utan köper på Coop i förväg.

Ekonomin just nu är rätt ok. Jobbade över en massa i maj så det + att vi även får semestertillägg i juni gjorde att jag fick några extra denna månad. Råkade därav tokshoppa på H&M i går. Gick in för att bara kolla lite. Kanske hitta badbyxor. 5 minuter senare hade jag typ 12 saker med mig till provrummet. Fick gå in i omgångar eftersom 7 saker är max. Sen gick jag ett varv till och hittade ytterilgare saker att prova.

Det landade på 8 plagg. Gick med högen till kassan och då kom jag på att jag behövde köpa en ny mascara. och en ny sminkborttagningsmedel, och snoddar, och så escalerade det till att jag även köpte en ögonskugga, en liten spegel, en liten hårsspray, en ny body lotion och sånna där pyttepytte-trosskydd. WHACK! Killen i kassan såg överumplad ut när jag kom fram med allt och baxade upp det på disken. Han sneglade mot en kollega och sa "jag behöver hjälp i kassan, det här kommer ta ett tag...." Urp!

Det landade på ca 1400 spänn, men jag tycker jag fick rätt mycket för pengarna!
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Den gröna är en tunn, stickad munkjacka som jag redan älskar jättemycket. den prickiga kjolen har jag på mig i dag. Jag är nöjd med mina inköp! =D Det blev dock inga badbrallor... Hoppsan...

Men men.

Oh! Shoppade loss för några veckor sen oxå!
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Den där klänningen har faktiskt använts en del redan. Skärpet oxå.

Och de här skorna köpte jag!
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
De var de jag bloggade om i slutet av maj, som jag sett i en tidning men inte hittat på bild. De e 10,5 cm höga. Jag är van vid sneakers och ballerinaskor. Men jag lyckades föra mig rätt bra i de där när jag hade dem på Lottas dispoutationsfest 1 juni. =D

Pust. Mitt längsta inlägg hittils? Embrace it - learn to love it!

Tidens melodi: Hello Saferide - 2006

Party favours on the floor and a
Half drunk bottle with a popcorn in it
Yesterday’s dress in a complete mess and a
Bruise on my arm, I don’t
know how I got it
January 1st and it’s already clear:
It’s gonna be
another shitty year

7 kommentarer:

Anonym sa...

Sådär brukar jag också handla. Framför allt på H&M. Senast gick jag in för att köpa strumpbyxor och kom ut med kläder för tusen spänn, men inga strumpbyxor...

Skrubbaluttan sa...

=) snyggt! just fan, det var två-pack leggings med där oxå!

Shuto sa...

Vad kul att läsa lite nytt p ådin blogg igen, det var ju worth waiting for också. Kul att du också anammat Folkölen. Jag håller helt med dig om dess många fördelar.

Massa snygga outfitar också vill jag lova. Du kommer tillföra lite stil klass och elegans på Roskilde bland de vidriga tyska männen i ljumskorta jeans-shorts ur vilka det sticka likvita håriga fågelben och smutsiga linnen med i ate the worm-tryck.

Massa lycka till p åresan och kramar!

Enok sa...

Missade ju er spelning, men Aron höll privatspelning för mig i fredags. Yay Aron!

Anonym sa...

(Jättefina saker du köpt förresten.)

carmen sa...

jag har fått lön idag, nu kan jag shoppa!!!

Frida sa...

Åhhh vad du kommer att vara fin! Annica i shoppartagen.. inte varje dag. Ha det underbart i Roskilde.
Saknar dig söt. Tänk att det är ett år sedan jag slutade på salus nu.... vart tog det vägen då?
Pussar i bussar.