18 oktober 2006

Good Vs Evil

Bet av en tand i måndags. Den var där när jag borstade den på morronen men sen när jag åt skorpor på morronmötet på jobbet så upptäckte jag att halva var borta! O_o

Lyckades få en tandläkartid nästan direkt så jag var där i går morse. Jättesöt 30+ kille som oxå var väldigt duktig och fick mig att känna mig lugn. 1235 spänn landade det på . Skit. Sen gick jag till bilen för att åka till jobbet. P-bot 450 spänn. Skit.

Så.. vad är då roligt i livet just nu? Förra veckan var trevlig. torsdag-fredag hade hela avdelningen kick-off och det var väligt intensivt konfererande men också festande och jävligt roligt. Efter det var man bra mör så jag och Maria drog hem till mig och kollade på film och floffade i mysbyxor. Det blev mycket film under helgen.

Lucky Number Slevin - Fantastisk, lite annorlunda film med bla Josh Hartnett, Lucy Liu och Bruce Willis.

Transamerica - En film om en man som blir kvinna och får kontakt med sin son. Rolig och fin.

In Her Shoes - Årets kanske mest felkategoriserade film. Komedi står det, och att det ska vare en av årets roligaste tjejfilmer... Visst, den var jättebra och visst fniossade man lite i bland, men det var ett tydligt DRAMA! Wierd...

Just like Heaven - En jättemysig film med bla Reese Witherspoon och Mark Ruffalo. Man har sett trailern massor med gånger och tänkt att man har sett hela filmen redan men den var verkligen jätterolig! Och spännande trpts en stor dos förutsägbarhet. Derssutom en film med han som spelar Napoleon Dynamitei en biroll KAN inte vara dålig! =)

Så.. Film! Underbart!

Pappa fyllde år för några veckor sedan och på lördagen genomförde vi hans present. Jag, Roger, Hanna, mamma, pappa och morfar var och såg AIK-Helsingborg på Råsunda. Jävligt intressant och spännande match. Vi vann med 1-2.. Förutom att i sista sekunden blir det ett självmål.... Så jävla snopet..... Usch :(
Tur att vi hade fortsatta planer som muntrade upp oss, vi drog hem till Roger & Hanna o käkade jättegoda chillitacos och drack vin & öl.

Här är jag o mamma o pappa, och morfar i bakgrunden. Kolla så fina vi är! =) Jag älskar dom!
Photobucket - Video and Image Hosting

Norra Stå under tifot
Photobucket - Video and Image Hosting

Chillitacos, i grytan är det alltså INTE köttfärs utan en no-bean-chilli.
Photobucket - Video and Image Hosting


Jorå.. Livet har sina goda stunder!

1 kommentar:

Matt sa...

no bean chili är en av absoluta favoriterna. Jag gör typ samma recept som Rog. Men jag har ett annat roligt recept ni ska få vid tillfälle.