18 juli 2006

Survival of the fitest

Så. Semestern är över. I alla fall den stora delen av dem. har haft 3 veckor som fylldes av sol och bad och vänner.

1 v i Västervik med La Familia som inleddes med ett rejält midsommarfirande
1 v hemma i mitt underbara Stockholm där jag åkte och badade med diverse vänner nästan varje dag
1 v på Gotland, ute på landet, sol sol sol, promenader, powerwalks, cykelturer, dopp i poolen. mys..

Lite väl nykter semester för att vara jag, men det är nog bra att "hälsa" på sig lite granna. festade på i helgen som gick dock, var på Bröllopsfest och det var riktigt roligt. Blev jättefint omskriven i häftet som berättar om alla gäster:

Annica and the groom met at work and have many similar interests, with the interesting twist that they are usually on the opposite side of a great deal of issues. She works with claims adjustment and is the singer and front figure of Juniper Hill, a neo-grunge style band. She is also a huge "Buffy the Vampire Slayer" fan.


Fint som fan. Jag var oxå fin som fan på festen tyckte jag. Klackisar, en jättefin kjol och ett linne som var fint men som hade paljetter och det är inte riktigt min grej så där....
Photobucket - Video and Image Hosting

Blev... full?
Photobucket - Video and Image Hosting

=D


Nu tillbaka på jobbet. Något bitter. Många runt omkring mig som beter sig som barn fast de borde vara vuxna. men vad gör man.. man ler och låtsas som om det är yay-okay. är inte gladast över att behöva gå upp med klockan varje morron igen heller, men har lyckats två dagar i rad nu att komma i tid.... Wish me continued luck!

Nu.. jobba...

Veckans låt: Lady Sovereign - 9 - 5

Oh my Gosh my days are getting longer
And theres no turning back cos im working a 9 to 5
To keep my contract did I say 9 i ment 1:30
Im no early birdy im lazy dats all dat I can say
So make sure you heard me
I aint no early birdy
wont wake up till 12:30
Would it be bothered to say much ere
Sooooooooo oh dear
Huh where am I man…
This… aint good… whats going on?!


Serendipidy's Last.fm Weekly Artists Chart

2 kommentarer:

Seabaz sa...

Ankan! Så fiiin... o de skrev om dig som Buffy fan :)

Ja Semestern är över, jag har iofs två veckor i Augusti som jag ser fram emot.. yay!

Skrubbaluttan sa...

=D Yep. Alla vet sanningen.