21 augusti 2007

Food for the foodless!

Jag har inte haft råd att äta lunch å två veckor för jag råkade ju köpa skor o TV-serier för alla pengarna =D. Har haft kvar några mikromatar i frysen hemma till middag och i går fick det bli pulversoppa.
Men av en lycklig slump i dag så kom jag på att jag ju glömt lämna in ett kvitto på jobbet, så gjorde jag det och fick 300 spänn! PRISA GUD!!!! (ok, företagets idtrottsförenin, det var anmälningsavgiften till Let's Walk det handlade om).

Så. Jag tomtade bort till Ica och käpte mat och cig. SÅ klart. Det blev därmed en gammal klassiker till middag.

Ankans helt vanliga pasta!

Köp detta:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Sen hackar man lite granna medan man kokar fullkornspastan:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Sen blandat man allt!
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Blir hur mycket mat som helst. Räcker i flera dagar!

Mumsigt!


Tidens Melodi: Darin - B What U Wanna B

I know you could reach the top
make sure that you won't stop
be the one that you wanna be
now sing this with me

doctor, actor, lawyer or a singer
why not president, be a dreamer
you can be just the one you wanna be
police man, fire fighter or a post man
why not something like your old man
you can be just the one you wanna be

3 kommentarer:

"Dansa min docka medan du är unger, när du blir gammal så blir du så tunger" sa...

Hurra för riktig mat! Varför blir det nästan alltid pasta man lagar när man lagar mat till sig själv?

Själv håller jag på att göra pasta med svartrötter, färska champignoner och purjolök. Hoppas det blir gott.

Shuto sa...

Det ser helt ok ut, men jag blir alltid lite äcklad när jag läser om mat som "räcker i flera dagar"

Det får mig att tänka på när jag 15 år och fattig satt och åt ur samma hink med potatissallad som blev mer och mer bakteriefylld under veckan. Då jag inte hade råd med bestick slevade jag i mig sörjan med ett stulet vykort som jag vikit.

brrrrrrr

Skrubbaluttan sa...

Grabben =) haha! Tuperwareburkar du vet. DÅ HÅLLER det i flera dågar. Inte bara räcker!