20 mars 2009

Trettitvå men fin som sjutton?

Man börjar bli gammal.
Ja, jag får fortfarande iaf sju gånger av tio via leg på bolaget och tjugoåringar brukar häpna när de hör hur gammal jag är. Men åren börjar faktiskt synas nu.

Upptäckte för ett par veckor sen att hyn i ansiktet förändrats. I pannan syns enskilda porer, överallt. Det kanske inte e konstigt, men det har inte gjort det förut... Tur att jag har pottlugg för tillfället.

Rynkor under ögonen har jag haft i tio år så det är inget nytt, men i kombination med resten av mig ser jag härjad ut.

Mina knän ser gamla ut oxå. Det kan ju vara för att man har "några"... "trivselkilon".. men de ser hängiga och rynkiga ut. Inte unga och virila med skrubbsår från vilda lekar. (eh..)

Mina händer ser gamla ut. De är slitna och torra och inte alls som sånna fina babyhänder som yngre folk har.

Mina leder och ryggen känns. Höfterna känns och jag har nåt som kan vara början till diskbråck i vänstra ryggslutet. Smidig som en gravid åttioåring. Ledvärk har blivit ett bakissymptom. Vad faan e det om?

Det är konstigt att vara trettiotvå, ha en kropp som känns som sextiotvå och ett sinne som känns som tjugotvå. Hur kombinerar man det?

Sitter allt i mitt vinnande leende?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha.. Känner så igen mig. Min kropp är ju även "förstörd" efter TRE graviditeter.

Börjar nästan gråta när jag ser bilder på mig själv B.C (Before Children)..

Ha det gott!!

Ladylefay sa...

Äh, du e ju galen ju, Kom igen när du får köpa cigraretter utan att visa leg!

Terje sa...

Haha själv ser jag fram emot att få såna där gråa tinningar som spindelmannens chef. Det är läckert. Jag har hittat några vita hårstrån här och där men med tanke på placeringen tror jag dom kommer från att jag för the umpteenth time har slagit skallen i en öppen kökslucka.