12 november 2008

Appende... Appendix? Appendicitis?

I natt trodde jag jag skulle dö.
Vaknade 02:30 av att jag hade så ont på högra sidan av magen att jag inte kunde ligga eller stå eller sitta ordentligt. Kunde knappt böja mig eller nåt. Tog mig upp o tog två Naproxen, universal-lösningen, funkar mot allt, migrän, gallsten, baksmälla, Jehovas Vittne, krossat hjärta, rost på bilen.. You name it ;).

Stapplade till sängen igen men kunde verkligen inte somna om för det gjorde så ont. Minns min mamma när jag var liten, hur rädd hon var för blindtarmsinflammation så fort man fick ont i magen. Testade att dra upp benet för det har jag hört att det skulle göra ont. Det gjorde det oxå.

Stapplade upp o Googlade blindtarmen.
Typiska symtom är att du känner dig sjuk med symtom som illamående eller att du känner dig hängig, därefter kommer smärta och ömhet som börjar över naveln för att senare vandra ner till magens nedre högra del. Smärtan blir efter hand värre och kommer då från ett och samma ställe. Det gör mer ont om du andas djupt, hostar, nyser eller rör på dig.


Jaha... kanske inte var så smart att ta naproxen...

Åka till sjukhuset? Neeeh.... Stapplade in i duschen för jag tänkte att varmt vatten skulle lindra smärtan. Passade på att tvätta håret för jag tänkte i smärtruset att då skulle jag iaf vara fräsch när/om jag kom till akuten.....

Sen vinglade jag till sängen igen och låg och funderade på om jag var dum i huvudet som inte åkte till akuten. Skulle jag ta taxi? Hade jag råd? Är det motiverat att åka ambulans? Tänk om jag skulle dö i sömnen, hur lång tid skulle det ta innan nån upptäckte att jag var borta?

Tydligen somnade jag där under alla funderingar och kl 05:00 vaknade jag och kände ingenting alls! Tur jag inte åkte! Slapp därmed kommentarer som:
"Lille vän du har bara ätit för mycket godis" eller
"Har du hört talas om ägglossning?"

Skum grej.... Kroppen e konstig.

Tidens Melodi: Damien Rice - Cheers Darlin'

Cheers darlin'
Here's to you and your lover boy
Cheers darlin'
I got years to wait around for you
Cheers darlin'
I've got your wedding bells in my ear
Cheers darlin'
You give me three cigarettes
To smoke my tears away

And I die when you mention his name
And I lied, I should have kissed you
When we were running in the rains

5 kommentarer:

Fam. Ritzén Norman sa...

O.m g nu fick jag flashback.... kommer du ihåg på jobbet??? I vilorummet???? För några år sedan??? åhhh.. inte kul :(

Fam. Ritzén Norman sa...

oj det råkade gå iväg utan att jag var klar.. sorry...

Hoppas du mår bättre idag i a f!!!!
kram.

Skrubbaluttan sa...

Ja fy faaaan! Ska det inte räccka mned en sån grej?

Anonym sa...

det här skriver jag helt spontant.
Men Akta dig! nästa gång du nästan dör tycker jag du skall söka läkarhjälp istället för att sova på saken.

Fam. Ritzén Norman sa...

Absolut.... 1 gång i livet borde verkligen räcka!!