17 april 2008

Do I LOOK like an Umbrella???


Allvarligt.
Vad är grejen?
Vem uppfann den fasta duschen?
Vem tänkte att "det räcker bra om det strilar lite vatten rakt uppifrån, folk e ändå inte smutsiga nånannanstans än på hjässan"

Det finns många saker jag avskyr med offentliga duschrum, men få saker irriterar mig så mycket som att förtvivlat försöka göra mig ren i ett. Man står där i en eftermiddag och försöker få ur schampot ur håret medan man försöker kupa händerna till en skål så man ska kunna kasta vatten och tvätta sig på...andra ställen. Hur gör folk? HUR?

Står de på händer? Kanske vore nåt att prova faktiskt. De gånger jag tränat på lunchen nu så är de ändå inte så mycket folk.. nog borde man kunna... Näe.. inte faan vill jag spräcka skallen på klinkersgolvet.. Då har jag hellre tvål i brödet.

Jisses!

2 kommentarer:

Muj sa...

Jag tycker fasta duschar är de bästa!

Vem kan liksom skölja ur håret med ena handen, det är ju stört omöjligt! Massa schampo blir kvar i håret.

Man slipper även att få kramp i armen med en fast dusch - framförallt när man styrketränat armarna, då har jag inte en chans!

Att tvätta ansiktet och kroppen är ju också mycket mycket lättare med fast dusch, man har ju två händer att använda!

En annan bra sak är att andra läskiga nakna människor i offentliga duschrum inte sprutar ned en med deras duschar (huh!).

Det förutsätter ju såklart att det inte är ett litet, litet duschmunstycke som sprutar en liten, tunn stråle vatten, det ska vara ett stort så det känns som att man står i ett hällande regn. Man sträcker upp en arm åt gången och sjunger en trudelutt, perfekt ju!

Skrubbaluttan sa...

hAHA! Jag ser din poäng. Helt klart en sak att kunn asätta duschenm i en hållare så det kmmer ovanfrån, men man vill kunna ta loss den sen och skölja sig ordentligt ju!